Geoblog.pl    rav    Podróże    gorczańskie szlaki    widziałem krogulca cień

widziałem krogulca cień

Polska, Hala Długa

Na Hali Długiej całkiem zimno. Najpierw obserwuję stado siwerniaków (tak mi się wydaje, że to to), które próbują w zmrożonej ziemi znaleźć coś do jedzenia. Ich obiad przerywa nagle samica krogulca (jestem tego prawie pewien, ale kto tam wiem :-). Atak niestety/na szczęście nieskuteczny. Speszona drapieżniczka odlatuje na pobliskie drzewo. Dobre kilkanaście minut czekam z aparatem, aż łaskawie odleci, niestety nie bardzo przejęła się sesją zdjęciową. Zrezygnowany i zmarznięty idę dalej w stronę schroniska. Jednak co chwilę zerkam, czy aby krogulec nie rusza się. W pewnej chwili, oczywiście niespodziewanie słyszę charakterystyczny dźwięk z góry, patrzę, a tam wcześniej dość niemrawy krogulec zatacza koła nad moją głową. Nie do końca jestem pewien, czy robi to w pokojowych zamiarach. Po tym przedstawieniu, znów odlatuje na drzewo (inne tym razem), aby przez kolejne minuty spokojnie siedzieć, nie robiąc sobie nic z mojej obecności. W pewnym momencie zerwał się z drzewa i poleciał gdzieś w stronę Kiczory...