Geoblog.pl    rav    Podróże    Rzymskie trasy tematyczne    Rzym klasyczny

Rzym klasyczny

Włochy
Włochy, Roma

Zapraszam na fotorelację z krótkiego wypadu do Rzymu.
Pierwsza trasa prowadzi przez najpopularniejsza miejsca na szlaku antycznym:

Koloseum: pierwsze 9 zdjęć wykonanych o różnych porach dnia; dwa ostatnie zostały zrobione z Palatynu
Łuk Konstantyna Wielkiego: siódme zdjęcie to obok Koloseum również detal łuku pochodzącego z początku IV wieku; medalion po lewej stronie pokazuje scenę polowania na niedźwiedzia, ten po prawej prezentuje moment składania ofiary dla Diany. Fryz poniżej ilustruje bitwę przy moście Mulwijskim.
Palatyn: po widoczkach Koloseum, następne zdjęcie to panorama z Palatynu na Rzym, z Bazyliką Maksencjusza i Konstantyna na pierwszym planie po lewej stronie [największa budowla na Forum Romanum] oraz po prawej stronie kościół Santa Francesca Romana. Zdjęcie nr 11 wykonałem w muzeum na Palatynie. Fresk pochodzi z Domus Transitoria Antiquarium.
Forum Romanum: Zdjęcie nr 12 zrobione już z poziomu Forum Romanum. Zaczynając od prawej strony mamy Świątynię Romulusa, Świątynię Antonina i Faustyny, barokową kopułę kościoła świętych Łukasza Ewangelisty i Marcina, niewielki kościółek San Giuseppe dei Falegnami oraz po lewej stronie fragment Łuku Septymiusza Sewera. Następne zdjęcie wykonałem z Porticus Deorum Consentium o zachodzie słońca. Ponownie widać kościół świętych Łukasza Ewangelisty i Marcina, po prawej stronie stoi Curia Iulia, bliżej znajduje się Łuk Septymiusza Sewera oraz na pierwszym planie pozostałości Świątyni Saturna. [Porticus Deorum Consentium oraz dostępne z Muzeum Kapitolińskiego Tabularium to świetne miejsca na zdjęcia o zachodzie słońca!]
Muzeum Kapitolińskie: Oczywiście nie może zabraknąć wilczycy, w dwóch odsłonach oczywiście. Jest też słynna Wenus Kapitolińska oraz Marek Aureliusz.